Informujemy, że wraz z formularzem rekrutacyjnym w procesie naboru do projektu „Innowacyjny biznes II”, wymagane będzie, aby kandydat przesłał aktualne (tj. nie starsze niż 30 dni) oficjalne zaświadczenie dotyczące jego statusu na rynku pracy tj.:
- zaświadczenie o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej – z Powiatowego Urzędu Pracy, jeśli kandydat/ka jest osobą zarejestrowaną jako bezrobotna
lub
- zaświadczenie poświadczające status osoby bezrobotnej lub osoby biernej zawodowo – z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeśli kandydat/ka jest osobą niezarejestrowaną jako bezrobotna w PUP lub jest osobą bierną zawodowo.
Powyższe dokumenty mogą być wygenerowane w formie elektronicznej.
—
W przypadku zaświadczenia PUP, można uzyskać je oczywiście w swoim Urzędzie Pracy.
Najłatwiej jest je uzyskać jednak przez portal praca.gov.pl (dokładniej tutaj: https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=EURZAD).
—
W przypadku zaświadczenia z ZUS:
- Wzór przykładowo wypełnionego wniosku do ZUS (druk US-7) stanowi Załącznik nr 1 – wzór druku US-7 – przykład.
- Link, pod którym można pobrać pusty dokument druku US-7.
- Właściwy Oddział ZUS, do którego kandydat/ka złożył/a wniosek na druku US-7 wydaje odpowiednie zaświadczenie. Wzór zaświadczenia uzgodniony z ZUS, przykładowo wypełniony, stanowi Załącznik nr 2 wzór zaświadczenia ZUS.
- Inne zaświadczenia ZUS, które w swej treści potwierdzają status osoby bezrobotnej lub biernej zawodowo, również są akceptowalne.
- Kandydat/ka może samodzielnie wygenerować dane z konta ubezpieczonego, korzystając z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Wydruk taki powinien obejmować przynajmniej informacje o braku tytułu do odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem lub wykonywaniem innej pracy zarobkowej przez kandydata, który aplikuje do projektu.
- W przypadku otrzymania zaświadczenia w formie wydruku z Platformy Usług Elektronicznych ZUS, zweryfikowana będzie jego autentyczność za pomocą wyszukiwarki potwierdzeń.